You are here: Home > fotosprzęt > Zdjęcia podchwycone

Zdjęcia podchwycone

Fotografia krajobrazu, martwej natury wymagają od fotografa umiejętnie znalezionego punktu wykonania zdjęcia, starannie obranego oświetlenia, precyzyjnego kadrowania itd. – czynności, dla których zrealizowania potrzebny jest czas i zastanowienie się. Obraz zostaje przez twórcę dokładnie przemyślany – temat stanowi ostatecznie jedynie pretekst do wykonania zdjęcia. Istnieje jednak obszerna dziedzina fotografii, w której temat dominuje, a zadaniem fotografa jest tylko jego zarejestrowanie: mowa tu o reportażu i fotografii „na gorąco” scen rodzajowych i wydarzeń, gdzie liczy się przede wszystkim zdolność oceny sytuacji i szybkość działania. Te cechy – cechy wielkich fotoreporterów – można nabyć i rozwinąć tylko przez ciągłą praktykę i niezwykłą wprawę w posługiwaniu się aparatem fotograficznym. Rodzaje reportażu: – Reportaż rodzinny – wykonywany w gronie rodzinnym, w kręgu przyjaciół, w trakcie zebrań towarzyskich, świąt, prywatnych uroczystości. – Sceny rodzajowe – interesujące dla tych, którzy są ciekawi barwnych i zmiennych aspektów codziennego życia. Temat znajdzie się w pracy zawodowej, a także wszędzie tam, gdzie bywa fotograf: targ, ruchliwa ulica, życie na wsi, szkoła stanowią niewyczerpalne źródło serii obrazujących wszystkie aspekty danego problemu lub wydarzenia. Serie te stanowią bardzo interesujący punkt wyjścia późniejszych projekcji, uzupełnionych komentarzem lub udźwiękowionych.

Fotografia Ile kosztuje fotograf Fotograf slubny Wybrac fotografa Odpowiedni fotograf W ogrodzie zoologicznym Zwierzeta domowe Fotografia sportowa Sceny rodzajowe Zdjecia podchwycone Martwa natura Portret dziecka Portret przy trzech zrodlach swiatla Portret przy jednym zrodle swiatla Czas naswietlania i kadrowanie Kierunek oswietlenia Tlo Kilka podstawowych zasad Drugi aparat Mieszek wyciagowy i pierscienie Lampy o swietle stalym Halogeny i reflektory Lampy blyskowe Lampy spaleniowe Wydajnosc lampy blyskowej Statyw Stabilnosc statywu Nastawienie odleglosci Niedokladny dalmierz Prady powietrzne Swiatlomierze mysla przecietnie Pomiar punktowy Ogolny pomiar swiatla odbitego Selektywny pomiar swiatla odbitego Tolerancja naswietlen Jak regulowac naswietlenie Reprodukcja barw Ochrona przed wysoka temperatura Testowanie Zdjecia testowe Podchody Glowne zastosowanie fotogametrii Konfekcjonowanie papierow fotograficznych Urzadzenia pomocnicze przy powiekszaniu Umieszczenie negatywu w powiekszalniku Kadrowanie i nastawianie ostrosci Poczatkujacy Obrobka powiekszen Kadrowanie obrazu przy powiekszaniu Doswietlanie i przyslanianie powiekszenia Wykanczanie powiekszen Obrobka blon Powiekszenie barwne Fotografia z malych odleglosci Wartosci estetyczne duzego planu Tematy fotografii Mieszek wyciagowy Opracowanie zdjec fotogrametrycznych Aparaty panoramiczne Aparaty studyjne Aparaty ogolnego uzytku Uklad optyczny lustrzanki jednoobiektywowej Urzadzenia do naswietlania Nastawienie przyslony Uklad celowniczy i uklad nastawiania Zastosowanie obiektywow Blona maloobrazkowa Duzy format Fachowcy foto Obiektyw Ogniskowa Liczba przyslony Sprawnosc obiektywu Przyslanianie obiektu Krzywizna pola Stronica 2 Stronica 3 Stronica 4 Stronica 5 Stronica 6 Stronica 7 Stronica 8 Stronica 9 Stronica 10 Stronica 11 Stronica 12 Stronica 13 Stronica 14 Stronica 15 fotosprzet fotosprzet - Stronica 2 fotosprzet - Stronica 3 fotosprzet - Stronica 4 fotosprzet - Stronica 5 fotosprzet - Stronica 6 fotosprzet - Stronica 7 fotosprzet - Stronica 8 fotosprzet - Stronica 9 fotosprzet - Stronica 10 fotosprzet - Stronica 11 fotosprzet - Stronica 12 fotosprzet - Stronica 13 fotosprzet - Stronica 14 fotosprzet - Stronica 15