You are here: Home > fotosprzęt > Wykańczanie powiększeń

Wykańczanie powiększeń

Wypłukane powiększenia suszy się, przy czym odbitkom wykonanym na papierze błyszczącym można nadać większy połysk powierzchni. – Suszenie zwykłe papierów  matowych i poematowych. Po odcieknięciu wody z powiększeń – można ją starannie odlać z kuwety bądź pozwolić, aby spłynęła z ułożonych na szybie papierów – układa się je, obrazem do góry, na czystym ręczniku, ścierce itp. Z powierzchni odbitek lekko zwilżonym tamponem waty należy usunąć krople wody. Po kilku godzinach powiększenia są suche. – Suszenie „na wysoki połysk” odbywa się najczęściej na suszarce, prostym urządzeniu ogrzewanym elektrycznie. Na jej powierzchni znajdują się jedna lub dwie płyty metalowe, chromowane, na których należy położyć starannie pozbawione nadmiaru wody powiększenia, emulsją w stronę powierzchni blachy chromowanej. Napięte płótno suszarki przyciska odbitki do płyty do momentu wysuszenia i nadania im połysku. Tajemnica suszenia „na wysoki połysk” polega na utrzymywaniu chromowanych blach suszarki w stanie idealnej czystości oraz na wyciskaniu gumowym wałkiem nadmiaru wody z powiększeń na nich ułożonych (w celu zwiększenia przylegania odbitek do powierzchni blachy do ostatniej wody płuczącej należy dodać kilka kropli środka powierzchniowo czynnego – np. Fotonalu).

Fotografia Ile kosztuje fotograf Fotograf slubny Wybrac fotografa Odpowiedni fotograf W ogrodzie zoologicznym Zwierzeta domowe Fotografia sportowa Sceny rodzajowe Zdjecia podchwycone Martwa natura Portret dziecka Portret przy trzech zrodlach swiatla Portret przy jednym zrodle swiatla Czas naswietlania i kadrowanie Kierunek oswietlenia Tlo Kilka podstawowych zasad Drugi aparat Mieszek wyciagowy i pierscienie Lampy o swietle stalym Halogeny i reflektory Lampy blyskowe Lampy spaleniowe Wydajnosc lampy blyskowej Statyw Stabilnosc statywu Nastawienie odleglosci Niedokladny dalmierz Prady powietrzne Swiatlomierze mysla przecietnie Pomiar punktowy Ogolny pomiar swiatla odbitego Selektywny pomiar swiatla odbitego Tolerancja naswietlen Jak regulowac naswietlenie Reprodukcja barw Ochrona przed wysoka temperatura Testowanie Zdjecia testowe Podchody Glowne zastosowanie fotogametrii Konfekcjonowanie papierow fotograficznych Urzadzenia pomocnicze przy powiekszaniu Umieszczenie negatywu w powiekszalniku Kadrowanie i nastawianie ostrosci Poczatkujacy Obrobka powiekszen Kadrowanie obrazu przy powiekszaniu Doswietlanie i przyslanianie powiekszenia Wykanczanie powiekszen Obrobka blon Powiekszenie barwne Fotografia z malych odleglosci Wartosci estetyczne duzego planu Tematy fotografii Mieszek wyciagowy Opracowanie zdjec fotogrametrycznych Aparaty panoramiczne Aparaty studyjne Aparaty ogolnego uzytku Uklad optyczny lustrzanki jednoobiektywowej Urzadzenia do naswietlania Nastawienie przyslony Uklad celowniczy i uklad nastawiania Zastosowanie obiektywow Blona maloobrazkowa Duzy format Fachowcy foto Obiektyw Ogniskowa Liczba przyslony Sprawnosc obiektywu Przyslanianie obiektu Krzywizna pola Stronica 2 Stronica 3 Stronica 4 Stronica 5 Stronica 6 Stronica 7 Stronica 8 Stronica 9 Stronica 10 Stronica 11 Stronica 12 Stronica 13 Stronica 14 Stronica 15 fotosprzet fotosprzet - Stronica 2 fotosprzet - Stronica 3 fotosprzet - Stronica 4 fotosprzet - Stronica 5 fotosprzet - Stronica 6 fotosprzet - Stronica 7 fotosprzet - Stronica 8 fotosprzet - Stronica 9 fotosprzet - Stronica 10 fotosprzet - Stronica 11 fotosprzet - Stronica 12 fotosprzet - Stronica 13 fotosprzet - Stronica 14 fotosprzet - Stronica 15