You are here: Home > fotosprzęt > Tło

Tło

Tło powinno być wybrane rozważnie, należy unikać tła zbyt urozmaiconego, którego zawiłe linie będą konkurować z motywem głównym – twarzą. We wnętrzu może nim być gładka ściana, tapeta bez wyraźnego wzoru, w plenerze – krajobraz o rysunku mało zróżnicowanym lub niebo. Jeżeli niemożliwe jest umieszczenie modela na tle gładkim, jednostajnym, należy posłużyć się małą głębią ostrości, otworzyć obiektyw do dość dużego otworu i starannie nastawić ostrość na twarz osoby portretowanej; wówczas tło zostanie oddane nieostro, a fotografowana osoba będzie się od niego wyraźnie odcinać. W zdjęciach barwnych istotną rolę odgrywa również kolor tła. Jeśli jest ono neutralne – białe lub szare – nie powoduje dominanty barwnej, która powstałaby w wyniku odbicia światła od barwnego tła w kierunku obiektu zdjęcia. Fotografując portret na tle obojętnym podkreśla się znaczenie modela; delikatne barwy twarzy i ubrania będą również na zdjęciu zróżnicowane dyskretnie. Bezpośrednie światło słoneczne, przy bezchmurnym niebie, oświetla bardzo ostro, oślepia modela, zatem jest nieodpowiednie do portretu, chyba że osoba fotografowana znajdzie się w cieniu np. białego muru. Opisany sposób prowadzi do doskonałych, delikatnych portretów, lecz wymaga umiejętności i wprawy.

Fotografia Ile kosztuje fotograf Fotograf slubny Wybrac fotografa Odpowiedni fotograf W ogrodzie zoologicznym Zwierzeta domowe Fotografia sportowa Sceny rodzajowe Zdjecia podchwycone Martwa natura Portret dziecka Portret przy trzech zrodlach swiatla Portret przy jednym zrodle swiatla Czas naswietlania i kadrowanie Kierunek oswietlenia Tlo Kilka podstawowych zasad Drugi aparat Mieszek wyciagowy i pierscienie Lampy o swietle stalym Halogeny i reflektory Lampy blyskowe Lampy spaleniowe Wydajnosc lampy blyskowej Statyw Stabilnosc statywu Nastawienie odleglosci Niedokladny dalmierz Prady powietrzne Swiatlomierze mysla przecietnie Pomiar punktowy Ogolny pomiar swiatla odbitego Selektywny pomiar swiatla odbitego Tolerancja naswietlen Jak regulowac naswietlenie Reprodukcja barw Ochrona przed wysoka temperatura Testowanie Zdjecia testowe Podchody Glowne zastosowanie fotogametrii Konfekcjonowanie papierow fotograficznych Urzadzenia pomocnicze przy powiekszaniu Umieszczenie negatywu w powiekszalniku Kadrowanie i nastawianie ostrosci Poczatkujacy Obrobka powiekszen Kadrowanie obrazu przy powiekszaniu Doswietlanie i przyslanianie powiekszenia Wykanczanie powiekszen Obrobka blon Powiekszenie barwne Fotografia z malych odleglosci Wartosci estetyczne duzego planu Tematy fotografii Mieszek wyciagowy Opracowanie zdjec fotogrametrycznych Aparaty panoramiczne Aparaty studyjne Aparaty ogolnego uzytku Uklad optyczny lustrzanki jednoobiektywowej Urzadzenia do naswietlania Nastawienie przyslony Uklad celowniczy i uklad nastawiania Zastosowanie obiektywow Blona maloobrazkowa Duzy format Fachowcy foto Obiektyw Ogniskowa Liczba przyslony Sprawnosc obiektywu Przyslanianie obiektu Krzywizna pola Stronica 2 Stronica 3 Stronica 4 Stronica 5 Stronica 6 Stronica 7 Stronica 8 Stronica 9 Stronica 10 Stronica 11 Stronica 12 Stronica 13 Stronica 14 Stronica 15 fotosprzet fotosprzet - Stronica 2 fotosprzet - Stronica 3 fotosprzet - Stronica 4 fotosprzet - Stronica 5 fotosprzet - Stronica 6 fotosprzet - Stronica 7 fotosprzet - Stronica 8 fotosprzet - Stronica 9 fotosprzet - Stronica 10 fotosprzet - Stronica 11 fotosprzet - Stronica 12 fotosprzet - Stronica 13 fotosprzet - Stronica 14 fotosprzet - Stronica 15