You are here: Home >Archive for the ‘fotosprzęt’ Category

Lampy o świetle stałym

Lampy o świetle stałym mają tę zaletę w porównaniu ze źródłami światła o odmiennej charakterystyce, że fotografujący widzi przy nich dokładnie efekt oświetlenia. Dzięki temu może uniknąć zbyt silnego oświetlenia części motywu, może określić jego kontrast, dokonując pomiaru światła odbitego za pomocą światłomierza, a także widzi, która część przedmiotu zdjęcia jest oświetlona, a która zacieniona […]

Halogeny i reflektory

Żarówki halogenowe składają się z włókna osadzonego wewnątrz rurki kwarcowej wypełnionej gazowym halogenem. Jak wiadomo, w zwykłych żarówkach stosuje się włókno rozżarzające się w atmosferze azotu i wyparowujące stale mikroskopijne cząsteczki, które osadzają się na wewnętrznej powierzchni bańki szklanej i z czasem obniżają jej przepuszczalność światła. Gazowy halogenek zapobiega tworzeniu się tego osadu na bańce, […]

Lampy błyskowe

Światło błyskowe ma tę wielką zaletę, że można przy nim wykonywać ostre zdjęcia poruszających się przedmiotów. Pod tym względem lampy błyskowe wyładowcze o wiele przewyższają zwykłe lampy spaleniowe. Z drugiej strony jednak te ostatnie wykazują przewagę w przypadkach, gdy wymagana jest duża intensywność oświetlenia. Osiąga się ją przy tym wielokrotnie mniejszym nakładem kosztów inwestycyjnych, a […]

Lampy spaleniowe

Charakterystykę świecenia lamp spaleniowych najłatwiej rozpoznać z wykresów świecenia, podawanych przez producenta w odnośnej instrukcji. Na wstępie krzywe te dostarczają na pierwszy rzut oka wszystkich potrzebnych informacji na temat trzech głównych parametrów wszystkich lamp spaleniowych: czasu osiągania szczytu, wartości szczytowej i wydajności świetlnej. Dane te są niezbędne przy wyborze lampy najodpowiedniejszej do określonego celu. Pod […]

Wydajność lampy błyskowej

Wydajność świetlną lampy błyskowej wyładowczej musimy bezwzględnie znać, jeśli chcemy miarodajnie ustalić warunki ekspozycji, a pomiaru możemy dokonać różnymi sposobami. Niestety, na tym polu panuje duży nieład, ponieważ poszczególne metody pomiarowe nie są ze sobą porównywalne, często prowadzą do wyników bezwartościowych dla fotografującego i rzadko tylko cechują się dokładnością. Poniższe rozważania powinny się przyczynić do […]

Potrzebne testy

Przeprowadzony powyższą metodą test daje nieocenione informacje w trojakim aspekcie: czułości błony, tolerancji naświetlenia i reprodukcji barw. Wyniki dotyczące dwóch pierwszych cech można odczytać bezpośrednio. Sposób oddania barw wynika najwyraźniej z reprodukcji szarej i białej części tablicy testowej: im „czyściejszy” i bardziej neutralny jest szary klin i im „bielsza” biel, tzn. im słabszą wykazuje dominantę barwną – zielonkawą, niebieskawą, czerwonawą itd.-tym lepsza jest równowaga barwna danej błony [...]
Read User's Comments

Trzeba sprawdzić

Cokolwiek by mówili wytwórcy w swojej reklamie, faktem jest, że nie istnieje po prostu błona „idealna”; że różne błony znajdujące się na rynku rozmaicie reagują na te sarnę barwy i że nawet w przypadku zdjęć na błonach tej samej marki i typu mogą zachodzić znaczne różnice w reprodukcji barw i czułości. Dlatego istnieje tylko jedna droga do określenia tych właściwości: za każdym razem, gdy kupujemy partię błon barwnych, trzeba poddać je testom [...]
Read User's Comments

Wysoka temperatura

Trzeba przy tym odrębnie traktować opakowania zapieczętowane przez wytwórnię i opakowania otwarte. Błona barwna dostarczona przez producenta w szczelnie zapieczętowanym opakowaniu znajduje się w osłonie hermetycznej, jest więc chroniona przed wilgocią (ale nie przed wysoką temperaturą!), otwarte opakowania natomiast nie dają takiej ochrony. Jeśli jednak zabezpieczająca osłona ulegnie uszkodzeniu, to błonę, którą mamy przechowywać w chłodzie, trzeba najpierw wysuszyć. W tym celu wkłada się ją wraz ze środkiem pochłaniającym wilgoć [...]
Read User's Comments
Fotografia Ile kosztuje fotograf Fotograf slubny Wybrac fotografa Odpowiedni fotograf W ogrodzie zoologicznym Zwierzeta domowe Fotografia sportowa Sceny rodzajowe Zdjecia podchwycone Martwa natura Portret dziecka Portret przy trzech zrodlach swiatla Portret przy jednym zrodle swiatla Czas naswietlania i kadrowanie Kierunek oswietlenia Tlo Kilka podstawowych zasad Drugi aparat Mieszek wyciagowy i pierscienie Lampy o swietle stalym Halogeny i reflektory Lampy blyskowe Lampy spaleniowe Wydajnosc lampy blyskowej Statyw Stabilnosc statywu Nastawienie odleglosci Niedokladny dalmierz Prady powietrzne Swiatlomierze mysla przecietnie Pomiar punktowy Ogolny pomiar swiatla odbitego Selektywny pomiar swiatla odbitego Tolerancja naswietlen Jak regulowac naswietlenie Reprodukcja barw Ochrona przed wysoka temperatura Testowanie Zdjecia testowe Podchody Glowne zastosowanie fotogametrii Konfekcjonowanie papierow fotograficznych Urzadzenia pomocnicze przy powiekszaniu Umieszczenie negatywu w powiekszalniku Kadrowanie i nastawianie ostrosci Poczatkujacy Obrobka powiekszen Kadrowanie obrazu przy powiekszaniu Doswietlanie i przyslanianie powiekszenia Wykanczanie powiekszen Obrobka blon Powiekszenie barwne Fotografia z malych odleglosci Wartosci estetyczne duzego planu Tematy fotografii Mieszek wyciagowy Opracowanie zdjec fotogrametrycznych Aparaty panoramiczne Aparaty studyjne Aparaty ogolnego uzytku Uklad optyczny lustrzanki jednoobiektywowej Urzadzenia do naswietlania Nastawienie przyslony Uklad celowniczy i uklad nastawiania Zastosowanie obiektywow Blona maloobrazkowa Duzy format Fachowcy foto Obiektyw Ogniskowa Liczba przyslony Sprawnosc obiektywu Przyslanianie obiektu Krzywizna pola Stronica 2 Stronica 3 Stronica 4 Stronica 5 Stronica 6 Stronica 7 Stronica 8 Stronica 9 Stronica 10 Stronica 11 Stronica 12 Stronica 13 Stronica 14 Stronica 15 fotosprzet fotosprzet - Stronica 2 fotosprzet - Stronica 3 fotosprzet - Stronica 4 fotosprzet - Stronica 5 fotosprzet - Stronica 6 fotosprzet - Stronica 7 fotosprzet - Stronica 8 fotosprzet - Stronica 9 fotosprzet - Stronica 10 fotosprzet - Stronica 11 fotosprzet - Stronica 12 fotosprzet - Stronica 13 fotosprzet - Stronica 14 fotosprzet - Stronica 15