You are here: Home >Archive for the ‘fotosprzęt’ Category

Kierunek oświetlenia

Podobnie jak w fotografii krajobrazu, tak i w portrecie kierunek oświetlenia stanowi czynnik zasadniczy, który warunkuje otrzymanie dobrego zdjęcia. Płaskie oświetlenie, skierowane prosto w twarz modela, jest całkowicie niewskazane – oślepia ono osobę portretowaną, daje nieciekawe, płaskie efekty. Oświetlenia pod kątem 45° lub boczne są najlepsze, wydobywają prawdziwy wygląd twarzy. W przypadku bardzo ostrego światła […]

Tło

Tło powinno być wybrane rozważnie, należy unikać tła zbyt urozmaiconego, którego zawiłe linie będą konkurować z motywem głównym – twarzą. We wnętrzu może nim być gładka ściana, tapeta bez wyraźnego wzoru, w plenerze – krajobraz o rysunku mało zróżnicowanym lub niebo. Jeżeli niemożliwe jest umieszczenie modela na tle gładkim, jednostajnym, należy posłużyć się małą głębią […]

Kilka podstawowych zasad

Fotografując człowieka, dorosłego czy dziecko, nie wolno przy nich wykonywać pracowitych czynności przygotowawczych i długo nastawiać aparat. Mogą one spowodować tylko zniecierpliwienie osoby fotografowanej i całkowite zagubienie jej naturalności. Toteż należy przygotować się do zdjęć przed przystąpieniem do ich wykonania; nie powinno się to odbywać w obecności modela. W portrecie interesować nas będzie kompozycja z […]

Drugi aparat

Nie istnieje aparat „uniwersalny”, którego można byłoby używać z równym powodzeniem do wszelkiego rodzaju zdjęć. Dlatego fotograf interesujący się więcej niż jedną dziedziną fotografii odczuwa często potrzebę zakupienia drugiego aparatu. Na przykład aparat małoobrazkowy z dalmierzem albo lustrzany jest niezastąpiony przy szybkich, reportażowych zdjęciach ludzi. Gdybyśmy go jednak zastosowali do zdjęć budynków, to otrzymalibyśmy zdjęcia, […]

Mieszek wyciągowy i pierścienie

Konstrukcja mechaniczna ogranicza w większości aparatów zakres nastawiania na ostrość- maksymalną odległość między obiektywem i błoną. Tym samym uniemożliwione bywa często zbliżenie się do obiektu. Jedno bowiem z praw optyki mówi, że aby zdjęcia były ostre, odległość między obiektywem i błoną musi być tym większa, im mniejsza jest odległość między obiektywem i obiektem. Jeśli więc […]

Potrzebne testy

Przeprowadzony powyższą metodą test daje nieocenione informacje w trojakim aspekcie: czułości błony, tolerancji naświetlenia i reprodukcji barw. Wyniki dotyczące dwóch pierwszych cech można odczytać bezpośrednio. Sposób oddania barw wynika najwyraźniej z reprodukcji szarej i białej części tablicy testowej: im „czyściejszy” i bardziej neutralny jest szary klin i im „bielsza” biel, tzn. im słabszą wykazuje dominantę barwną – zielonkawą, niebieskawą, czerwonawą itd.-tym lepsza jest równowaga barwna danej błony [...]
Read User's Comments

Trzeba sprawdzić

Cokolwiek by mówili wytwórcy w swojej reklamie, faktem jest, że nie istnieje po prostu błona „idealna”; że różne błony znajdujące się na rynku rozmaicie reagują na te sarnę barwy i że nawet w przypadku zdjęć na błonach tej samej marki i typu mogą zachodzić znaczne różnice w reprodukcji barw i czułości. Dlatego istnieje tylko jedna droga do określenia tych właściwości: za każdym razem, gdy kupujemy partię błon barwnych, trzeba poddać je testom [...]
Read User's Comments

Wysoka temperatura

Trzeba przy tym odrębnie traktować opakowania zapieczętowane przez wytwórnię i opakowania otwarte. Błona barwna dostarczona przez producenta w szczelnie zapieczętowanym opakowaniu znajduje się w osłonie hermetycznej, jest więc chroniona przed wilgocią (ale nie przed wysoką temperaturą!), otwarte opakowania natomiast nie dają takiej ochrony. Jeśli jednak zabezpieczająca osłona ulegnie uszkodzeniu, to błonę, którą mamy przechowywać w chłodzie, trzeba najpierw wysuszyć. W tym celu wkłada się ją wraz ze środkiem pochłaniającym wilgoć [...]
Read User's Comments
Fotografia Ile kosztuje fotograf Fotograf slubny Wybrac fotografa Odpowiedni fotograf W ogrodzie zoologicznym Zwierzeta domowe Fotografia sportowa Sceny rodzajowe Zdjecia podchwycone Martwa natura Portret dziecka Portret przy trzech zrodlach swiatla Portret przy jednym zrodle swiatla Czas naswietlania i kadrowanie Kierunek oswietlenia Tlo Kilka podstawowych zasad Drugi aparat Mieszek wyciagowy i pierscienie Lampy o swietle stalym Halogeny i reflektory Lampy blyskowe Lampy spaleniowe Wydajnosc lampy blyskowej Statyw Stabilnosc statywu Nastawienie odleglosci Niedokladny dalmierz Prady powietrzne Swiatlomierze mysla przecietnie Pomiar punktowy Ogolny pomiar swiatla odbitego Selektywny pomiar swiatla odbitego Tolerancja naswietlen Jak regulowac naswietlenie Reprodukcja barw Ochrona przed wysoka temperatura Testowanie Zdjecia testowe Podchody Glowne zastosowanie fotogametrii Konfekcjonowanie papierow fotograficznych Urzadzenia pomocnicze przy powiekszaniu Umieszczenie negatywu w powiekszalniku Kadrowanie i nastawianie ostrosci Poczatkujacy Obrobka powiekszen Kadrowanie obrazu przy powiekszaniu Doswietlanie i przyslanianie powiekszenia Wykanczanie powiekszen Obrobka blon Powiekszenie barwne Fotografia z malych odleglosci Wartosci estetyczne duzego planu Tematy fotografii Mieszek wyciagowy Opracowanie zdjec fotogrametrycznych Aparaty panoramiczne Aparaty studyjne Aparaty ogolnego uzytku Uklad optyczny lustrzanki jednoobiektywowej Urzadzenia do naswietlania Nastawienie przyslony Uklad celowniczy i uklad nastawiania Zastosowanie obiektywow Blona maloobrazkowa Duzy format Fachowcy foto Obiektyw Ogniskowa Liczba przyslony Sprawnosc obiektywu Przyslanianie obiektu Krzywizna pola Stronica 2 Stronica 3 Stronica 4 Stronica 5 Stronica 6 Stronica 7 Stronica 8 Stronica 9 Stronica 10 Stronica 11 Stronica 12 Stronica 13 Stronica 14 Stronica 15 fotosprzet fotosprzet - Stronica 2 fotosprzet - Stronica 3 fotosprzet - Stronica 4 fotosprzet - Stronica 5 fotosprzet - Stronica 6 fotosprzet - Stronica 7 fotosprzet - Stronica 8 fotosprzet - Stronica 9 fotosprzet - Stronica 10 fotosprzet - Stronica 11 fotosprzet - Stronica 12 fotosprzet - Stronica 13 fotosprzet - Stronica 14 fotosprzet - Stronica 15