You are here: Home >Archive for the ‘fotosprzęt’ Category

W ogrodzie zoologicznym

Również w ogrodzie zoologicznym można zrobić wiele godnych uwagi zdjęć -do dyspozycji mamy tam zwierzęta z całego świata, niestety nie zawsze łatwo dostępne dla obiektywu: są one zamknięte w klatkach, znajdują się w głębokich fosach. Pomimo tych trudności można – czekając cierpliwie i potrafiąc wyzyskać możliwości posiadanego aparatu – wykonać w ogrodzie zoologicznym dobre zdjęcie. […]

Zwierzęta domowe

Nie będzie niestosowne stwierdzenie, że zwierzę domowe – codziennego towarzysza człowieka – fotografuje się tak samo jak człowieka. Kot, pies są przyzwyczajone do przebywania w ludzkim towarzystwie; są łagodne, wrażliwe, posłuszne i nie lękają się aparatu fotograficznego. Należy fotografować je tak, aby na zdjęciu podkreślić ich charakter: rasę, szlachetność, temperament. Sierść ciemnych zwierząt pochłania bardzo […]

Fotografia sportowa

Fotograf-sportowiec ma ułatwiony wstęp na stadiony, gdzie rozgrywają się zawody i mecze, ma idealne warunki do wykonywania zdjęć na równi z zawodowymi fotoreporterami pracującymi dla wielkich magazynów i pism sportowych. Jeśli jednak fotograf jest tylko widzem, musi -jeśli chce mieć udane zdjęcia – postarać się o miejsce w pierwszym rzędzie lub zaopatrzyć się w teleobiektyw. […]

Sceny rodzajowe

W czasie spaceru po mieście, podczas pobytu w nieznanej okolicy fotografa interesują nie tylko zabytki historyczne, pomniki i krajobraz, lecz również mieszkańcy tego regionu, ich praca, rozrywki. Jeśli ma on taki właśnie stosunek do podróżowania, z każdego wyjazdu przywiezie zdjęcia interesujące, ukazujące wielorakie aspekty życia codziennego. Stosownie do gustu i nadarzających się okazji, fotograf może […]

Zdjęcia podchwycone

Fotografia krajobrazu, martwej natury wymagają od fotografa umiejętnie znalezionego punktu wykonania zdjęcia, starannie obranego oświetlenia, precyzyjnego kadrowania itd. – czynności, dla których zrealizowania potrzebny jest czas i zastanowienie się. Obraz zostaje przez twórcę dokładnie przemyślany – temat stanowi ostatecznie jedynie pretekst do wykonania zdjęcia. Istnieje jednak obszerna dziedzina fotografii, w której temat dominuje, a zadaniem […]

Potrzebne testy

Przeprowadzony powyższą metodą test daje nieocenione informacje w trojakim aspekcie: czułości błony, tolerancji naświetlenia i reprodukcji barw. Wyniki dotyczące dwóch pierwszych cech można odczytać bezpośrednio. Sposób oddania barw wynika najwyraźniej z reprodukcji szarej i białej części tablicy testowej: im „czyściejszy” i bardziej neutralny jest szary klin i im „bielsza” biel, tzn. im słabszą wykazuje dominantę barwną – zielonkawą, niebieskawą, czerwonawą itd.-tym lepsza jest równowaga barwna danej błony [...]
Read User's Comments

Trzeba sprawdzić

Cokolwiek by mówili wytwórcy w swojej reklamie, faktem jest, że nie istnieje po prostu błona „idealna”; że różne błony znajdujące się na rynku rozmaicie reagują na te sarnę barwy i że nawet w przypadku zdjęć na błonach tej samej marki i typu mogą zachodzić znaczne różnice w reprodukcji barw i czułości. Dlatego istnieje tylko jedna droga do określenia tych właściwości: za każdym razem, gdy kupujemy partię błon barwnych, trzeba poddać je testom [...]
Read User's Comments

Wysoka temperatura

Trzeba przy tym odrębnie traktować opakowania zapieczętowane przez wytwórnię i opakowania otwarte. Błona barwna dostarczona przez producenta w szczelnie zapieczętowanym opakowaniu znajduje się w osłonie hermetycznej, jest więc chroniona przed wilgocią (ale nie przed wysoką temperaturą!), otwarte opakowania natomiast nie dają takiej ochrony. Jeśli jednak zabezpieczająca osłona ulegnie uszkodzeniu, to błonę, którą mamy przechowywać w chłodzie, trzeba najpierw wysuszyć. W tym celu wkłada się ją wraz ze środkiem pochłaniającym wilgoć [...]
Read User's Comments
Fotografia Ile kosztuje fotograf Fotograf slubny Wybrac fotografa Odpowiedni fotograf W ogrodzie zoologicznym Zwierzeta domowe Fotografia sportowa Sceny rodzajowe Zdjecia podchwycone Martwa natura Portret dziecka Portret przy trzech zrodlach swiatla Portret przy jednym zrodle swiatla Czas naswietlania i kadrowanie Kierunek oswietlenia Tlo Kilka podstawowych zasad Drugi aparat Mieszek wyciagowy i pierscienie Lampy o swietle stalym Halogeny i reflektory Lampy blyskowe Lampy spaleniowe Wydajnosc lampy blyskowej Statyw Stabilnosc statywu Nastawienie odleglosci Niedokladny dalmierz Prady powietrzne Swiatlomierze mysla przecietnie Pomiar punktowy Ogolny pomiar swiatla odbitego Selektywny pomiar swiatla odbitego Tolerancja naswietlen Jak regulowac naswietlenie Reprodukcja barw Ochrona przed wysoka temperatura Testowanie Zdjecia testowe Podchody Glowne zastosowanie fotogametrii Konfekcjonowanie papierow fotograficznych Urzadzenia pomocnicze przy powiekszaniu Umieszczenie negatywu w powiekszalniku Kadrowanie i nastawianie ostrosci Poczatkujacy Obrobka powiekszen Kadrowanie obrazu przy powiekszaniu Doswietlanie i przyslanianie powiekszenia Wykanczanie powiekszen Obrobka blon Powiekszenie barwne Fotografia z malych odleglosci Wartosci estetyczne duzego planu Tematy fotografii Mieszek wyciagowy Opracowanie zdjec fotogrametrycznych Aparaty panoramiczne Aparaty studyjne Aparaty ogolnego uzytku Uklad optyczny lustrzanki jednoobiektywowej Urzadzenia do naswietlania Nastawienie przyslony Uklad celowniczy i uklad nastawiania Zastosowanie obiektywow Blona maloobrazkowa Duzy format Fachowcy foto Obiektyw Ogniskowa Liczba przyslony Sprawnosc obiektywu Przyslanianie obiektu Krzywizna pola Stronica 2 Stronica 3 Stronica 4 Stronica 5 Stronica 6 Stronica 7 Stronica 8 Stronica 9 Stronica 10 Stronica 11 Stronica 12 Stronica 13 Stronica 14 Stronica 15 fotosprzet fotosprzet - Stronica 2 fotosprzet - Stronica 3 fotosprzet - Stronica 4 fotosprzet - Stronica 5 fotosprzet - Stronica 6 fotosprzet - Stronica 7 fotosprzet - Stronica 8 fotosprzet - Stronica 9 fotosprzet - Stronica 10 fotosprzet - Stronica 11 fotosprzet - Stronica 12 fotosprzet - Stronica 13 fotosprzet - Stronica 14 fotosprzet - Stronica 15