You are here: Home >Archive for the ‘fotosprzęt’ Category

Aparaty ogólnego użytku

Wszystkie aparaty tej grupy są przeznaczone do wykonywania zdjęć z ręki, ale oczywiście można je także umieszczać na statywie. Większość z n ich umożliwia stosowanie wymiennych obiektywów, z szerokokątnymi i długoogniskowymi włącznie. Aparaty dalmierzowe są najszybsze w użyciu i dlatego najlepiej nadają się do zdjęć motywów dynamicznych, ludzi i wydarzeń. Zalety i wady tych aparatów […]

Układ optyczny lustrzanki jednoobiektywowej

Ponieważ ten sam obiektyw tworzy obraz w celowniku, jak również służy do wykonania zdjęcia, fotografujący widzi motyw dokładnie tak, jak ukaże się on później na błonie. Toteż fotografujący może nie tylko skontrolować nastawienie ostrości, lecz także stwierdzić jak daleko sięga jej głębia, o ile naturalnie na obrazie matówkowym daje się obserwować efekt zmian otworu przysłony. […]

Urządzenia do naświetlania

Pod „prawidłowym naświetleniem” rozumie się skierowanie na błonę takiej ilości światła, która da w rezultacie negatyw o zadowalającej gęstości albo przezrocze kolorowe o zadowalającym oddaniu barw. Potrzebne są do tego dwa urządzenia. Przyslona, czyli pierścień o zmiennej średnicy wewnętrznej wbudowany w obiektyw, reguluje ilość światła padającego na błonę. Zależnie od typu aparatu, przysłonę nastawia się […]

Nastawienie przysłony

Nastawianie przysłony i migawki może się odbywać ręcznie, na podstawie wskazań oddzielnego światłomierza, albo za pomocą światłomierza wbudowanego bezpośrednio do aparatu i zwykle sprzężonego z jego nastawami. Światłomierze wbudowywane do większości nowoczesnych małoobrazkowych lustrzanek jednoobiektywowych, wyposażone w komórkę fotoprzewodnościową z CdS lub krzemową oraz małą bateryjkę, są umieszczone za obiektywem i mierzą światło odbite od […]

Układ celowniczy i układ nastawiania

Do szybkiej pracy najlepiej nadaje się celownik połączony z dalmierzem, który jest sprzężony z wysuwem obiektywu. Dalej idą układy lustrzanek jedno-i dwuobiektywowych (zwłaszcza jeśli te pierwsze uzupełnia wbudowany światłomierz sterujący automatyczną przysłoną). Wszystkie trzy powyższe systemy są znakomicie przydatne do wykonywania zdjęć z ręki. Najbardziej czasochłonny układ celowania i nastawiania na ostrość ma aparat matówkowy, […]

Potrzebne testy

Przeprowadzony powyższą metodą test daje nieocenione informacje w trojakim aspekcie: czułości błony, tolerancji naświetlenia i reprodukcji barw. Wyniki dotyczące dwóch pierwszych cech można odczytać bezpośrednio. Sposób oddania barw wynika najwyraźniej z reprodukcji szarej i białej części tablicy testowej: im „czyściejszy” i bardziej neutralny jest szary klin i im „bielsza” biel, tzn. im słabszą wykazuje dominantę barwną – zielonkawą, niebieskawą, czerwonawą itd.-tym lepsza jest równowaga barwna danej błony [...]
Read User's Comments

Trzeba sprawdzić

Cokolwiek by mówili wytwórcy w swojej reklamie, faktem jest, że nie istnieje po prostu błona „idealna”; że różne błony znajdujące się na rynku rozmaicie reagują na te sarnę barwy i że nawet w przypadku zdjęć na błonach tej samej marki i typu mogą zachodzić znaczne różnice w reprodukcji barw i czułości. Dlatego istnieje tylko jedna droga do określenia tych właściwości: za każdym razem, gdy kupujemy partię błon barwnych, trzeba poddać je testom [...]
Read User's Comments

Wysoka temperatura

Trzeba przy tym odrębnie traktować opakowania zapieczętowane przez wytwórnię i opakowania otwarte. Błona barwna dostarczona przez producenta w szczelnie zapieczętowanym opakowaniu znajduje się w osłonie hermetycznej, jest więc chroniona przed wilgocią (ale nie przed wysoką temperaturą!), otwarte opakowania natomiast nie dają takiej ochrony. Jeśli jednak zabezpieczająca osłona ulegnie uszkodzeniu, to błonę, którą mamy przechowywać w chłodzie, trzeba najpierw wysuszyć. W tym celu wkłada się ją wraz ze środkiem pochłaniającym wilgoć [...]
Read User's Comments
Fotografia Ile kosztuje fotograf Fotograf slubny Wybrac fotografa Odpowiedni fotograf W ogrodzie zoologicznym Zwierzeta domowe Fotografia sportowa Sceny rodzajowe Zdjecia podchwycone Martwa natura Portret dziecka Portret przy trzech zrodlach swiatla Portret przy jednym zrodle swiatla Czas naswietlania i kadrowanie Kierunek oswietlenia Tlo Kilka podstawowych zasad Drugi aparat Mieszek wyciagowy i pierscienie Lampy o swietle stalym Halogeny i reflektory Lampy blyskowe Lampy spaleniowe Wydajnosc lampy blyskowej Statyw Stabilnosc statywu Nastawienie odleglosci Niedokladny dalmierz Prady powietrzne Swiatlomierze mysla przecietnie Pomiar punktowy Ogolny pomiar swiatla odbitego Selektywny pomiar swiatla odbitego Tolerancja naswietlen Jak regulowac naswietlenie Reprodukcja barw Ochrona przed wysoka temperatura Testowanie Zdjecia testowe Podchody Glowne zastosowanie fotogametrii Konfekcjonowanie papierow fotograficznych Urzadzenia pomocnicze przy powiekszaniu Umieszczenie negatywu w powiekszalniku Kadrowanie i nastawianie ostrosci Poczatkujacy Obrobka powiekszen Kadrowanie obrazu przy powiekszaniu Doswietlanie i przyslanianie powiekszenia Wykanczanie powiekszen Obrobka blon Powiekszenie barwne Fotografia z malych odleglosci Wartosci estetyczne duzego planu Tematy fotografii Mieszek wyciagowy Opracowanie zdjec fotogrametrycznych Aparaty panoramiczne Aparaty studyjne Aparaty ogolnego uzytku Uklad optyczny lustrzanki jednoobiektywowej Urzadzenia do naswietlania Nastawienie przyslony Uklad celowniczy i uklad nastawiania Zastosowanie obiektywow Blona maloobrazkowa Duzy format Fachowcy foto Obiektyw Ogniskowa Liczba przyslony Sprawnosc obiektywu Przyslanianie obiektu Krzywizna pola Stronica 2 Stronica 3 Stronica 4 Stronica 5 Stronica 6 Stronica 7 Stronica 8 Stronica 9 Stronica 10 Stronica 11 Stronica 12 Stronica 13 Stronica 14 Stronica 15 fotosprzet fotosprzet - Stronica 2 fotosprzet - Stronica 3 fotosprzet - Stronica 4 fotosprzet - Stronica 5 fotosprzet - Stronica 6 fotosprzet - Stronica 7 fotosprzet - Stronica 8 fotosprzet - Stronica 9 fotosprzet - Stronica 10 fotosprzet - Stronica 11 fotosprzet - Stronica 12 fotosprzet - Stronica 13 fotosprzet - Stronica 14 fotosprzet - Stronica 15