You are here: Home >Archive for the ‘fotosprzęt’ Category

Tematy fotografii

Przedmiotem fotografii z niewielkich odległości są obiekty – lub ich fragmenty – o wymiarach od 10 do 70 cm lub, jeśli wyrażać to w skali odwzorowania, jest to fotografowanie w skali od 0,05 do 0,25.Rośliny! kwiaty-są to tematy interesujące nie tylko dla botaników i ogrodników, ale dla każdego, każdy z nas bowiem jest wrażliwy na […]

Mieszek wyciągowy

Podczas gdy przedłużenie wyciągu obiektywu pierścieniami pośrednimi odbywa się skokowo – np. o 5 lub 10 mm, to wielką zaletą mieszka wyciągowego jest możliwość ciągłego przedłużania wyciągu lub mówiąc inaczej – bezstopniowa zmiana skali powiększenia. Jednak w pewnych przypadkach mieszek wyciągowy nie daje się zastosować: minimalna grubość (20 do 25 mm) wyklucza jego użycie w […]

Opracowanie zdjęć fotogrametrycznych

Po wykonaniu zdjęcia kolejnym etapem prac w fotogrametrii jest wykorzystanie dwóch odtworzonych wiązek perspektywicznych, czyli opracowanie fotogrametryczne. Na początku należy zauważyć, że problem identyfikacji promieni wzajemnie sobie odpowiadających nie przedstawia trudności dzięki stereoskopowemu widzeniu obrazów. Zjawisko fizjologiczne obserwacji dwuocznej, odznaczające się wielką dokładnością, pozwala obserwatorowi natychmiast zidentyfikować promienie wzajemnie sobie odpowiadające (homologiczne), pochodzące od dwóch […]

Aparaty panoramiczne

Aparaty panoramiczne stanowią specjalną odmianę aparatów superszerokokątnych. Ich obiektyw zatacza łuk w czasie ekspozycji, podczas gdy błona zostaje naświetlona stopniowo, przez wąską szczelinę. Obejmują one kąt 140° i dają obrazy o perspektywie walcowej. Linie proste nie biegnące równolegle do osi ruchu obiektywu zostają przy tym odwzorowane nie jako proste, lecz jako krzywe, podczas gdy proste […]

Aparaty studyjne

Wszystkie aparaty studyjne są zaopatrzone w matówkę, ruchomą czołówkę i tylną część obudowy oraz wymienne obiektywy. Modele reprezentujące najwyższy stopień rozwoju są zbudowane na zasadzie konstrukcji zespołowej: ich najważniejsze części – szyna lub rura stanowiąca ławę optyczną, mieszek, czołówka obiektywu, tylna część obudowy itd.-są odejmowane i można je wymieniać na inne części o podobnej funkcji, […]

Potrzebne testy

Przeprowadzony powyższą metodą test daje nieocenione informacje w trojakim aspekcie: czułości błony, tolerancji naświetlenia i reprodukcji barw. Wyniki dotyczące dwóch pierwszych cech można odczytać bezpośrednio. Sposób oddania barw wynika najwyraźniej z reprodukcji szarej i białej części tablicy testowej: im „czyściejszy” i bardziej neutralny jest szary klin i im „bielsza” biel, tzn. im słabszą wykazuje dominantę barwną – zielonkawą, niebieskawą, czerwonawą itd.-tym lepsza jest równowaga barwna danej błony [...]
Read User's Comments

Trzeba sprawdzić

Cokolwiek by mówili wytwórcy w swojej reklamie, faktem jest, że nie istnieje po prostu błona „idealna”; że różne błony znajdujące się na rynku rozmaicie reagują na te sarnę barwy i że nawet w przypadku zdjęć na błonach tej samej marki i typu mogą zachodzić znaczne różnice w reprodukcji barw i czułości. Dlatego istnieje tylko jedna droga do określenia tych właściwości: za każdym razem, gdy kupujemy partię błon barwnych, trzeba poddać je testom [...]
Read User's Comments

Wysoka temperatura

Trzeba przy tym odrębnie traktować opakowania zapieczętowane przez wytwórnię i opakowania otwarte. Błona barwna dostarczona przez producenta w szczelnie zapieczętowanym opakowaniu znajduje się w osłonie hermetycznej, jest więc chroniona przed wilgocią (ale nie przed wysoką temperaturą!), otwarte opakowania natomiast nie dają takiej ochrony. Jeśli jednak zabezpieczająca osłona ulegnie uszkodzeniu, to błonę, którą mamy przechowywać w chłodzie, trzeba najpierw wysuszyć. W tym celu wkłada się ją wraz ze środkiem pochłaniającym wilgoć [...]
Read User's Comments
Fotografia Ile kosztuje fotograf Fotograf slubny Wybrac fotografa Odpowiedni fotograf W ogrodzie zoologicznym Zwierzeta domowe Fotografia sportowa Sceny rodzajowe Zdjecia podchwycone Martwa natura Portret dziecka Portret przy trzech zrodlach swiatla Portret przy jednym zrodle swiatla Czas naswietlania i kadrowanie Kierunek oswietlenia Tlo Kilka podstawowych zasad Drugi aparat Mieszek wyciagowy i pierscienie Lampy o swietle stalym Halogeny i reflektory Lampy blyskowe Lampy spaleniowe Wydajnosc lampy blyskowej Statyw Stabilnosc statywu Nastawienie odleglosci Niedokladny dalmierz Prady powietrzne Swiatlomierze mysla przecietnie Pomiar punktowy Ogolny pomiar swiatla odbitego Selektywny pomiar swiatla odbitego Tolerancja naswietlen Jak regulowac naswietlenie Reprodukcja barw Ochrona przed wysoka temperatura Testowanie Zdjecia testowe Podchody Glowne zastosowanie fotogametrii Konfekcjonowanie papierow fotograficznych Urzadzenia pomocnicze przy powiekszaniu Umieszczenie negatywu w powiekszalniku Kadrowanie i nastawianie ostrosci Poczatkujacy Obrobka powiekszen Kadrowanie obrazu przy powiekszaniu Doswietlanie i przyslanianie powiekszenia Wykanczanie powiekszen Obrobka blon Powiekszenie barwne Fotografia z malych odleglosci Wartosci estetyczne duzego planu Tematy fotografii Mieszek wyciagowy Opracowanie zdjec fotogrametrycznych Aparaty panoramiczne Aparaty studyjne Aparaty ogolnego uzytku Uklad optyczny lustrzanki jednoobiektywowej Urzadzenia do naswietlania Nastawienie przyslony Uklad celowniczy i uklad nastawiania Zastosowanie obiektywow Blona maloobrazkowa Duzy format Fachowcy foto Obiektyw Ogniskowa Liczba przyslony Sprawnosc obiektywu Przyslanianie obiektu Krzywizna pola Stronica 2 Stronica 3 Stronica 4 Stronica 5 Stronica 6 Stronica 7 Stronica 8 Stronica 9 Stronica 10 Stronica 11 Stronica 12 Stronica 13 Stronica 14 Stronica 15 fotosprzet fotosprzet - Stronica 2 fotosprzet - Stronica 3 fotosprzet - Stronica 4 fotosprzet - Stronica 5 fotosprzet - Stronica 6 fotosprzet - Stronica 7 fotosprzet - Stronica 8 fotosprzet - Stronica 9 fotosprzet - Stronica 10 fotosprzet - Stronica 11 fotosprzet - Stronica 12 fotosprzet - Stronica 13 fotosprzet - Stronica 14 fotosprzet - Stronica 15