You are here: Home > fotosprzęt > Statyw

Statyw

Zdjęcia, w czasie których aparat był umocowany na dobrym statywie albo oparty na jakiejś stałej podstawie, będą – w jednakowych poza tym warunkach-bez wyjątku ostrzejsze od zdjęć wykonywanych z ręki, nawet przy dowolnie krótkim czasie otwarcia migawki. W wielu przypadkach co prawda różnica jest zbyt mała, aby odgrywać rolę, tak że użycie statywu się nie opłaca, wciąż zakładając, że rodzaj motywu i okoliczności zdjęcia w ogóle by na to pozwalały. Jeśli jednak zastosowanie statywu jest możliwe, to znaczy, jeżeli obiekt zdjęcia jest nieruchomy i mamy wystarczająco dużo czasu, aby statyw ustawić, to z całym naciskiem radzę wykonać zdjęcie aparatem umieszczonym na statywie, zamiast z ręki, nawet gdy pracujemy aparatem małoobrazkowym. Nagrodą będą idealnie ostre negatywy i przezrocza, które można wyświetlać na całą ścianę bez straty na ich ostrości. W wielu okolicznościach jednak statyw jest warunkiem koniecznym uzyskania poprawnych zdjęć. Żeby wymienić tylko najważniejsze dziedziny zastosowań: zdjęcia na czas w nocy; zdjęcia makrofotograficzne, w których milimetrowe różnice odległości przedmiotu od obiektywu rozstrzygają o ostrości lub nieostrości obrazu; zdjęcia wnętrz stosunkowo słabo oświetlonych, przy małym otworze przysłony, koniecznym, aby otrzymać wystarczającą głębię ostrości, ale jednocześnie wymagającym odpowiednio długich czasów ekspozycji; zdjęcia budynków, gdzie błędy perspektywy eliminuje się zmianą położenia czołówki obiektywu i tylnej części aparatu.

Fotografia Ile kosztuje fotograf Fotograf slubny Wybrac fotografa Odpowiedni fotograf W ogrodzie zoologicznym Zwierzeta domowe Fotografia sportowa Sceny rodzajowe Zdjecia podchwycone Martwa natura Portret dziecka Portret przy trzech zrodlach swiatla Portret przy jednym zrodle swiatla Czas naswietlania i kadrowanie Kierunek oswietlenia Tlo Kilka podstawowych zasad Drugi aparat Mieszek wyciagowy i pierscienie Lampy o swietle stalym Halogeny i reflektory Lampy blyskowe Lampy spaleniowe Wydajnosc lampy blyskowej Statyw Stabilnosc statywu Nastawienie odleglosci Niedokladny dalmierz Prady powietrzne Swiatlomierze mysla przecietnie Pomiar punktowy Ogolny pomiar swiatla odbitego Selektywny pomiar swiatla odbitego Tolerancja naswietlen Jak regulowac naswietlenie Reprodukcja barw Ochrona przed wysoka temperatura Testowanie Zdjecia testowe Podchody Glowne zastosowanie fotogametrii Konfekcjonowanie papierow fotograficznych Urzadzenia pomocnicze przy powiekszaniu Umieszczenie negatywu w powiekszalniku Kadrowanie i nastawianie ostrosci Poczatkujacy Obrobka powiekszen Kadrowanie obrazu przy powiekszaniu Doswietlanie i przyslanianie powiekszenia Wykanczanie powiekszen Obrobka blon Powiekszenie barwne Fotografia z malych odleglosci Wartosci estetyczne duzego planu Tematy fotografii Mieszek wyciagowy Opracowanie zdjec fotogrametrycznych Aparaty panoramiczne Aparaty studyjne Aparaty ogolnego uzytku Uklad optyczny lustrzanki jednoobiektywowej Urzadzenia do naswietlania Nastawienie przyslony Uklad celowniczy i uklad nastawiania Zastosowanie obiektywow Blona maloobrazkowa Duzy format Fachowcy foto Obiektyw Ogniskowa Liczba przyslony Sprawnosc obiektywu Przyslanianie obiektu Krzywizna pola Stronica 2 Stronica 3 Stronica 4 Stronica 5 Stronica 6 Stronica 7 Stronica 8 Stronica 9 Stronica 10 Stronica 11 Stronica 12 Stronica 13 Stronica 14 Stronica 15 fotosprzet fotosprzet - Stronica 2 fotosprzet - Stronica 3 fotosprzet - Stronica 4 fotosprzet - Stronica 5 fotosprzet - Stronica 6 fotosprzet - Stronica 7 fotosprzet - Stronica 8 fotosprzet - Stronica 9 fotosprzet - Stronica 10 fotosprzet - Stronica 11 fotosprzet - Stronica 12 fotosprzet - Stronica 13 fotosprzet - Stronica 14 fotosprzet - Stronica 15