You are here: Home > fotosprzęt > Selektywny pomiar światła odbitego

Selektywny pomiar światła odbitego

Jeżeli kontrast motywu przekracza zakres dopuszczalnych naświetleń błony, to nienaganne odtworzenie najjaśniejszych i najciemniejszych barw jest niemożliwe. W tych warunkach fotografujący może jeszcze uzyskać zadowalające odwzorowanie przynajmniej najważniejszych części motywu na drodze selektywnego pomiaru jasności najistotniejszych partii obrazu i ustalenia ekspozycji zgodnie z otrzymanymi wynikami. Sytuacje takie zdarzają się często wtedy, gdy jasny obiekt stoi na ciemnym tle albo jest otoczony ciemnymi przedmiotami; kiedy ciemny obiekt stoi na jasnym tle albo jest otoczony jasnymi przedmiotami; kiedy obiekt jest częściowo oświetlony, a częściowo znajduje się w cieniu i w ogóle kiedy motyw jest szczególnie kontrastowy, jak to ma miejsce np. w przypadkach zdjęć pod światło albo krajobrazów, w których połacie jasnego nieba występują na przemian z ciemnym listowiem. Aby przedsięwziąć selektywny pomiar światła odbitego, kierujemy światłomierz na obiekt z odległości od 20 do 30 cm i uważamy, aby cień ręki, światłomierza czy jakiegoś innego przedmiotu nie padł na powierzchnię, której jasność mierzymy, bo spowodowałoby to błędny pomiar, prowadzący do prześwietlenia.

Fotografia Ile kosztuje fotograf Fotograf slubny Wybrac fotografa Odpowiedni fotograf W ogrodzie zoologicznym Zwierzeta domowe Fotografia sportowa Sceny rodzajowe Zdjecia podchwycone Martwa natura Portret dziecka Portret przy trzech zrodlach swiatla Portret przy jednym zrodle swiatla Czas naswietlania i kadrowanie Kierunek oswietlenia Tlo Kilka podstawowych zasad Drugi aparat Mieszek wyciagowy i pierscienie Lampy o swietle stalym Halogeny i reflektory Lampy blyskowe Lampy spaleniowe Wydajnosc lampy blyskowej Statyw Stabilnosc statywu Nastawienie odleglosci Niedokladny dalmierz Prady powietrzne Swiatlomierze mysla przecietnie Pomiar punktowy Ogolny pomiar swiatla odbitego Selektywny pomiar swiatla odbitego Tolerancja naswietlen Jak regulowac naswietlenie Reprodukcja barw Ochrona przed wysoka temperatura Testowanie Zdjecia testowe Podchody Glowne zastosowanie fotogametrii Konfekcjonowanie papierow fotograficznych Urzadzenia pomocnicze przy powiekszaniu Umieszczenie negatywu w powiekszalniku Kadrowanie i nastawianie ostrosci Poczatkujacy Obrobka powiekszen Kadrowanie obrazu przy powiekszaniu Doswietlanie i przyslanianie powiekszenia Wykanczanie powiekszen Obrobka blon Powiekszenie barwne Fotografia z malych odleglosci Wartosci estetyczne duzego planu Tematy fotografii Mieszek wyciagowy Opracowanie zdjec fotogrametrycznych Aparaty panoramiczne Aparaty studyjne Aparaty ogolnego uzytku Uklad optyczny lustrzanki jednoobiektywowej Urzadzenia do naswietlania Nastawienie przyslony Uklad celowniczy i uklad nastawiania Zastosowanie obiektywow Blona maloobrazkowa Duzy format Fachowcy foto Obiektyw Ogniskowa Liczba przyslony Sprawnosc obiektywu Przyslanianie obiektu Krzywizna pola Stronica 2 Stronica 3 Stronica 4 Stronica 5 Stronica 6 Stronica 7 Stronica 8 Stronica 9 Stronica 10 Stronica 11 Stronica 12 Stronica 13 Stronica 14 Stronica 15 fotosprzet fotosprzet - Stronica 2 fotosprzet - Stronica 3 fotosprzet - Stronica 4 fotosprzet - Stronica 5 fotosprzet - Stronica 6 fotosprzet - Stronica 7 fotosprzet - Stronica 8 fotosprzet - Stronica 9 fotosprzet - Stronica 10 fotosprzet - Stronica 11 fotosprzet - Stronica 12 fotosprzet - Stronica 13 fotosprzet - Stronica 14 fotosprzet - Stronica 15