You are here: Home > fotosprzęt > Reprodukcja barw

Reprodukcja barw

Aby się uchronić od różnic w reprodukcji barw, kupuję, jeśli to tylko jest możliwe, od razu większą ilość błon barwnych i upewniam się, że wszystkie inają ten sam numer emulsji. Zanim jednak dokonam tego zakupu, biorę najpierw na próbę jedną rolkę błony lub jedno opakowanie błon płaskich. Jeśli wyniki zdjęć próbnych są zadowalające, odbieram resztę materiału i przechowuję go w lodówce. Jeżeli jednak testy wypadły niepomyślnie, próbuję błonę o innym numerze emulsji. Fotografowie, którzy sami nie zużywają dostatecznych ilości błony, aby postępować w ten sposób, uczynią najlepiej, jeśli uzgodnią z kilkoma kolegami wspólny zakup i przeprowadzenie prób. Zmiany poprodukcyjne. Błony barwne w większym stopniu niż czarno–białe, ulegają uszkodzeniom pod wpływem gorąca, wilgoci, oparów oraz niektórych par i gazów, zwłaszcza par amoniaku, formaliny, czterochlorku węgla i innych roztworów oraz spalin silników samochodowych itp. Czynniki te rnają często rozmaity wpływ na każdą z trzech warstw emulsji barwnej i w ten sposób naruszają równowagę barwną błony, ale mogą też ponadto powodować ogólne zmiany czułości i kontrastowości.

Fotografia Ile kosztuje fotograf Fotograf slubny Wybrac fotografa Odpowiedni fotograf W ogrodzie zoologicznym Zwierzeta domowe Fotografia sportowa Sceny rodzajowe Zdjecia podchwycone Martwa natura Portret dziecka Portret przy trzech zrodlach swiatla Portret przy jednym zrodle swiatla Czas naswietlania i kadrowanie Kierunek oswietlenia Tlo Kilka podstawowych zasad Drugi aparat Mieszek wyciagowy i pierscienie Lampy o swietle stalym Halogeny i reflektory Lampy blyskowe Lampy spaleniowe Wydajnosc lampy blyskowej Statyw Stabilnosc statywu Nastawienie odleglosci Niedokladny dalmierz Prady powietrzne Swiatlomierze mysla przecietnie Pomiar punktowy Ogolny pomiar swiatla odbitego Selektywny pomiar swiatla odbitego Tolerancja naswietlen Jak regulowac naswietlenie Reprodukcja barw Ochrona przed wysoka temperatura Testowanie Zdjecia testowe Podchody Glowne zastosowanie fotogametrii Konfekcjonowanie papierow fotograficznych Urzadzenia pomocnicze przy powiekszaniu Umieszczenie negatywu w powiekszalniku Kadrowanie i nastawianie ostrosci Poczatkujacy Obrobka powiekszen Kadrowanie obrazu przy powiekszaniu Doswietlanie i przyslanianie powiekszenia Wykanczanie powiekszen Obrobka blon Powiekszenie barwne Fotografia z malych odleglosci Wartosci estetyczne duzego planu Tematy fotografii Mieszek wyciagowy Opracowanie zdjec fotogrametrycznych Aparaty panoramiczne Aparaty studyjne Aparaty ogolnego uzytku Uklad optyczny lustrzanki jednoobiektywowej Urzadzenia do naswietlania Nastawienie przyslony Uklad celowniczy i uklad nastawiania Zastosowanie obiektywow Blona maloobrazkowa Duzy format Fachowcy foto Obiektyw Ogniskowa Liczba przyslony Sprawnosc obiektywu Przyslanianie obiektu Krzywizna pola Stronica 2 Stronica 3 Stronica 4 Stronica 5 Stronica 6 Stronica 7 Stronica 8 Stronica 9 Stronica 10 Stronica 11 Stronica 12 Stronica 13 Stronica 14 Stronica 15 fotosprzet fotosprzet - Stronica 2 fotosprzet - Stronica 3 fotosprzet - Stronica 4 fotosprzet - Stronica 5 fotosprzet - Stronica 6 fotosprzet - Stronica 7 fotosprzet - Stronica 8 fotosprzet - Stronica 9 fotosprzet - Stronica 10 fotosprzet - Stronica 11 fotosprzet - Stronica 12 fotosprzet - Stronica 13 fotosprzet - Stronica 14 fotosprzet - Stronica 15