You are here: Home > fotosprzęt > Martwa natura

Martwa natura

Przy robieniu zdjęć martwej natury fotograf ma całkowitą swobodę aranżowania kompozycji – może dowolnie przestawiać poszczególne elementy obrazu, wybierać odpowiednie oświetlenie, długo naświetlać bez obawy o „poruszenie” zdjęcia. Podobnie jak dla rysownika i malarza, tak i dla fotografa martwa natura stanowi szkołę kompozycji, kadrowania, oświetlenia. Aby obraz o tematyce tak już wyeksploatowanej przez malarzy i dawnych fotografów mógł budzić zainteresowanie, musi okazać się doskonały pod każdym względem. Tej doskonałości będziemy poszukiwać w subtelnej hierarchizacji poszczególnych elementów obrazu, przez szczęśliwe zespolenie oświetlenia, harmonii barw i tonów. Odmienność martwej natury fotograficznej w stosunku do malarskiej – naszym zadaniem nie jest wykonywanie pastiszów -będzie polegać przede wszystkim na wyborze tematu. Zamiast powielanych już tysiące razy martwych natur przedstawiających bukiety kwiatów, trofea myśliwskie, weźmy na warsztat kompozycje bez wątpienia bardziej oryginalne, składające się np. z obiektów nowoczesnych. Fotograf jest w stanie, posługując się banalnymi przedmiotami, stworzyć fascynujące obrazy. Może on np. zgromadzić kilka naczyń porcelanowych lub fajansowych, kilka przedmiotów metalowych, karty do gry, pudełko z gwoździami, pęk kluczy-w rzeczywistości nieważne co, byleby temu zbiorowi nadać zwartość, wyczuwalną wspólnotę dzięki odpowiedniej kompozycji i zastosowaniu właściwych środków fotograficznych.

Fotografia Ile kosztuje fotograf Fotograf slubny Wybrac fotografa Odpowiedni fotograf W ogrodzie zoologicznym Zwierzeta domowe Fotografia sportowa Sceny rodzajowe Zdjecia podchwycone Martwa natura Portret dziecka Portret przy trzech zrodlach swiatla Portret przy jednym zrodle swiatla Czas naswietlania i kadrowanie Kierunek oswietlenia Tlo Kilka podstawowych zasad Drugi aparat Mieszek wyciagowy i pierscienie Lampy o swietle stalym Halogeny i reflektory Lampy blyskowe Lampy spaleniowe Wydajnosc lampy blyskowej Statyw Stabilnosc statywu Nastawienie odleglosci Niedokladny dalmierz Prady powietrzne Swiatlomierze mysla przecietnie Pomiar punktowy Ogolny pomiar swiatla odbitego Selektywny pomiar swiatla odbitego Tolerancja naswietlen Jak regulowac naswietlenie Reprodukcja barw Ochrona przed wysoka temperatura Testowanie Zdjecia testowe Podchody Glowne zastosowanie fotogametrii Konfekcjonowanie papierow fotograficznych Urzadzenia pomocnicze przy powiekszaniu Umieszczenie negatywu w powiekszalniku Kadrowanie i nastawianie ostrosci Poczatkujacy Obrobka powiekszen Kadrowanie obrazu przy powiekszaniu Doswietlanie i przyslanianie powiekszenia Wykanczanie powiekszen Obrobka blon Powiekszenie barwne Fotografia z malych odleglosci Wartosci estetyczne duzego planu Tematy fotografii Mieszek wyciagowy Opracowanie zdjec fotogrametrycznych Aparaty panoramiczne Aparaty studyjne Aparaty ogolnego uzytku Uklad optyczny lustrzanki jednoobiektywowej Urzadzenia do naswietlania Nastawienie przyslony Uklad celowniczy i uklad nastawiania Zastosowanie obiektywow Blona maloobrazkowa Duzy format Fachowcy foto Obiektyw Ogniskowa Liczba przyslony Sprawnosc obiektywu Przyslanianie obiektu Krzywizna pola Stronica 2 Stronica 3 Stronica 4 Stronica 5 Stronica 6 Stronica 7 Stronica 8 Stronica 9 Stronica 10 Stronica 11 Stronica 12 Stronica 13 Stronica 14 Stronica 15 fotosprzet fotosprzet - Stronica 2 fotosprzet - Stronica 3 fotosprzet - Stronica 4 fotosprzet - Stronica 5 fotosprzet - Stronica 6 fotosprzet - Stronica 7 fotosprzet - Stronica 8 fotosprzet - Stronica 9 fotosprzet - Stronica 10 fotosprzet - Stronica 11 fotosprzet - Stronica 12 fotosprzet - Stronica 13 fotosprzet - Stronica 14 fotosprzet - Stronica 15