You are here: Home > fotosprzęt > Lampy o świetle stałym

Lampy o świetle stałym

Lampy o świetle stałym mają tę zaletę w porównaniu ze źródłami światła o odmiennej charakterystyce, że fotografujący widzi przy nich dokładnie efekt oświetlenia. Dzięki temu może uniknąć zbyt silnego oświetlenia części motywu, może określić jego kontrast, dokonując pomiaru światła odbitego za pomocą światłomierza, a także widzi, która część przedmiotu zdjęcia jest oświetlona, a która zacieniona i może wpływać na kształt padających cieni. Wadami tych źródeł światła jest ich niezbyt duża intensywność (tak więc nie da się na przykład „zamrozić” ruchów za pomocą bardzo krótkich czasów ekspozycji), dalej, duża ilość ciepła wypromieniowywanego przez żarówki, wystarczająca, by z małej odległości zapalić papier i drewno oraz spowodować tworzenie się pęcherzy na powierzchniach malowanych. Lampy fotograficzne dają stosunkowo dużo światła, ale mają dość małą trwałość (najczęściej 3 – 6, rzadziej 100 godzin, zależnie od typu lampy). Zakładając, że zasila się je prądem o napięciu nominalnym, stanowią one znakomite źródło światła dla zdjęć barwnych na błonach do światła sztucznego, dostarczają w sposób ciągły światła o dosyć równomiernym rozkładzie, nadają się w równej mierze do stosowania jako oświetlenie główne lub pomocnicze. Na rynku znajdują się lampy rozmaitych typów i o różnej mocy.

Fotografia Ile kosztuje fotograf Fotograf slubny Wybrac fotografa Odpowiedni fotograf W ogrodzie zoologicznym Zwierzeta domowe Fotografia sportowa Sceny rodzajowe Zdjecia podchwycone Martwa natura Portret dziecka Portret przy trzech zrodlach swiatla Portret przy jednym zrodle swiatla Czas naswietlania i kadrowanie Kierunek oswietlenia Tlo Kilka podstawowych zasad Drugi aparat Mieszek wyciagowy i pierscienie Lampy o swietle stalym Halogeny i reflektory Lampy blyskowe Lampy spaleniowe Wydajnosc lampy blyskowej Statyw Stabilnosc statywu Nastawienie odleglosci Niedokladny dalmierz Prady powietrzne Swiatlomierze mysla przecietnie Pomiar punktowy Ogolny pomiar swiatla odbitego Selektywny pomiar swiatla odbitego Tolerancja naswietlen Jak regulowac naswietlenie Reprodukcja barw Ochrona przed wysoka temperatura Testowanie Zdjecia testowe Podchody Glowne zastosowanie fotogametrii Konfekcjonowanie papierow fotograficznych Urzadzenia pomocnicze przy powiekszaniu Umieszczenie negatywu w powiekszalniku Kadrowanie i nastawianie ostrosci Poczatkujacy Obrobka powiekszen Kadrowanie obrazu przy powiekszaniu Doswietlanie i przyslanianie powiekszenia Wykanczanie powiekszen Obrobka blon Powiekszenie barwne Fotografia z malych odleglosci Wartosci estetyczne duzego planu Tematy fotografii Mieszek wyciagowy Opracowanie zdjec fotogrametrycznych Aparaty panoramiczne Aparaty studyjne Aparaty ogolnego uzytku Uklad optyczny lustrzanki jednoobiektywowej Urzadzenia do naswietlania Nastawienie przyslony Uklad celowniczy i uklad nastawiania Zastosowanie obiektywow Blona maloobrazkowa Duzy format Fachowcy foto Obiektyw Ogniskowa Liczba przyslony Sprawnosc obiektywu Przyslanianie obiektu Krzywizna pola Stronica 2 Stronica 3 Stronica 4 Stronica 5 Stronica 6 Stronica 7 Stronica 8 Stronica 9 Stronica 10 Stronica 11 Stronica 12 Stronica 13 Stronica 14 Stronica 15 fotosprzet fotosprzet - Stronica 2 fotosprzet - Stronica 3 fotosprzet - Stronica 4 fotosprzet - Stronica 5 fotosprzet - Stronica 6 fotosprzet - Stronica 7 fotosprzet - Stronica 8 fotosprzet - Stronica 9 fotosprzet - Stronica 10 fotosprzet - Stronica 11 fotosprzet - Stronica 12 fotosprzet - Stronica 13 fotosprzet - Stronica 14 fotosprzet - Stronica 15