You are here: Home > fotosprzęt > Konfekcjonowanie papierów fotograficznych

Konfekcjonowanie papierów fotograficznych

Papiery fotograficzne są wyrabiane w następujących formatach: 6,5×9,5, 7,5×10,5, 9×12, 9×14, 13×18, 18×24, 24×30, 30×40, 40×50, 50×60 cm i w rolach szerokości 70 lub 130 cm, długości 10 m. Papiery znajdują się w handlu w opakowaniach, zawierających 100, 50, 25 lub arkuszy (papiery dużych formatów – tylko w opakowaniach po 10 i 25 arkuszy). Papier fotograficzny po naświetleniu światłem przechodzącym przez negatyw musi zostać poddany obróbce chemicznej, której celem jest wywołanie, a następnie utrwalenie obrazu. Proces ten przebiega w sposób podobny jak obróbka negatywu. Ponieważ jednak emulsja papierów fotograficznych jest tylko „ślepą” emulsją lub w niektórych przypadkach emulsją lekko ortochromatyczną czułą jedynie na promieniowanie fioletowe i niebieskie, ewentualnie żółte i, co więcej, jest emulsją o bardzo małej czułości (w porównaniu z czułością emulsji negatywowych), obróbka papierów fotograficznych może odbywać się przy nieaktynicznym oświetleniu jasnoczerwonym lub oliwkowym, stosunkowo jasnym. Z drugiej strony, choć kolejność kąpieli jest taka sama jak w przypadku obróbki negatywu (wywoływanie, kąpiel przerywająca, utrwalanie), ich składy są nieco inne. Ponadto obróbka papieru jest o wiele krótsza, odbywa się w kuwecie.

Fotografia Ile kosztuje fotograf Fotograf slubny Wybrac fotografa Odpowiedni fotograf W ogrodzie zoologicznym Zwierzeta domowe Fotografia sportowa Sceny rodzajowe Zdjecia podchwycone Martwa natura Portret dziecka Portret przy trzech zrodlach swiatla Portret przy jednym zrodle swiatla Czas naswietlania i kadrowanie Kierunek oswietlenia Tlo Kilka podstawowych zasad Drugi aparat Mieszek wyciagowy i pierscienie Lampy o swietle stalym Halogeny i reflektory Lampy blyskowe Lampy spaleniowe Wydajnosc lampy blyskowej Statyw Stabilnosc statywu Nastawienie odleglosci Niedokladny dalmierz Prady powietrzne Swiatlomierze mysla przecietnie Pomiar punktowy Ogolny pomiar swiatla odbitego Selektywny pomiar swiatla odbitego Tolerancja naswietlen Jak regulowac naswietlenie Reprodukcja barw Ochrona przed wysoka temperatura Testowanie Zdjecia testowe Podchody Glowne zastosowanie fotogametrii Konfekcjonowanie papierow fotograficznych Urzadzenia pomocnicze przy powiekszaniu Umieszczenie negatywu w powiekszalniku Kadrowanie i nastawianie ostrosci Poczatkujacy Obrobka powiekszen Kadrowanie obrazu przy powiekszaniu Doswietlanie i przyslanianie powiekszenia Wykanczanie powiekszen Obrobka blon Powiekszenie barwne Fotografia z malych odleglosci Wartosci estetyczne duzego planu Tematy fotografii Mieszek wyciagowy Opracowanie zdjec fotogrametrycznych Aparaty panoramiczne Aparaty studyjne Aparaty ogolnego uzytku Uklad optyczny lustrzanki jednoobiektywowej Urzadzenia do naswietlania Nastawienie przyslony Uklad celowniczy i uklad nastawiania Zastosowanie obiektywow Blona maloobrazkowa Duzy format Fachowcy foto Obiektyw Ogniskowa Liczba przyslony Sprawnosc obiektywu Przyslanianie obiektu Krzywizna pola Stronica 2 Stronica 3 Stronica 4 Stronica 5 Stronica 6 Stronica 7 Stronica 8 Stronica 9 Stronica 10 Stronica 11 Stronica 12 Stronica 13 Stronica 14 Stronica 15 fotosprzet fotosprzet - Stronica 2 fotosprzet - Stronica 3 fotosprzet - Stronica 4 fotosprzet - Stronica 5 fotosprzet - Stronica 6 fotosprzet - Stronica 7 fotosprzet - Stronica 8 fotosprzet - Stronica 9 fotosprzet - Stronica 10 fotosprzet - Stronica 11 fotosprzet - Stronica 12 fotosprzet - Stronica 13 fotosprzet - Stronica 14 fotosprzet - Stronica 15