You are here: Home > fotosprzęt > Duży format

Duży format

Duży format (9×12 cm) kosztuje znacznie więcej w przeliczeniu na jedno zdjęcie, odpowiednie zaś aparaty są zdecydowanie większe, cięższe i bardziej czasochłonne w obsłudze niż aparaty poprzednich kategorii. Poza tym nie ma błon zwojowych na format 9×12 cm (można jednak w aparatach 9×12 cm stosować kasety z błona typu 120 lub 220 albo błoną perforowaną o szerokości 70 mm); normalnie używa się tutaj błon płaskich, które trzeba pojedynczo zakładać do kaset w ciemni (lub w innym całkowicie ciemnym pomieszczeniu), a po naświetleniu tak samo wyjmować. Kasety na błony płaskie są ciężkie i zajmują dużo miejsca. Kasety takie z materiałem na 12 zdjęć, a więc tylko na 1/3 ich liczby mieszczącej się w jednej jedynej kasecie małoobrazkowej, zabierają mniej więcej tyle samo miejsca co cały aparatur 9×12 cm. Strona dodatnia: negatywy i przezrocza 9×12 cm, wykonane przez doświadczonego fotografa, przewyższają wynik i osiągane na mniejszych formatach pod każdym, względem: ostrością, bogactwem barw, stopniowaniem tonów i dokładnym odwzorowaniem szczegółów – wszystko to są cechy, które bardzo podnoszą atrakcyjność sprzedażną przezroczy 9×12 cm.

Fotografia Ile kosztuje fotograf Fotograf slubny Wybrac fotografa Odpowiedni fotograf W ogrodzie zoologicznym Zwierzeta domowe Fotografia sportowa Sceny rodzajowe Zdjecia podchwycone Martwa natura Portret dziecka Portret przy trzech zrodlach swiatla Portret przy jednym zrodle swiatla Czas naswietlania i kadrowanie Kierunek oswietlenia Tlo Kilka podstawowych zasad Drugi aparat Mieszek wyciagowy i pierscienie Lampy o swietle stalym Halogeny i reflektory Lampy blyskowe Lampy spaleniowe Wydajnosc lampy blyskowej Statyw Stabilnosc statywu Nastawienie odleglosci Niedokladny dalmierz Prady powietrzne Swiatlomierze mysla przecietnie Pomiar punktowy Ogolny pomiar swiatla odbitego Selektywny pomiar swiatla odbitego Tolerancja naswietlen Jak regulowac naswietlenie Reprodukcja barw Ochrona przed wysoka temperatura Testowanie Zdjecia testowe Podchody Glowne zastosowanie fotogametrii Konfekcjonowanie papierow fotograficznych Urzadzenia pomocnicze przy powiekszaniu Umieszczenie negatywu w powiekszalniku Kadrowanie i nastawianie ostrosci Poczatkujacy Obrobka powiekszen Kadrowanie obrazu przy powiekszaniu Doswietlanie i przyslanianie powiekszenia Wykanczanie powiekszen Obrobka blon Powiekszenie barwne Fotografia z malych odleglosci Wartosci estetyczne duzego planu Tematy fotografii Mieszek wyciagowy Opracowanie zdjec fotogrametrycznych Aparaty panoramiczne Aparaty studyjne Aparaty ogolnego uzytku Uklad optyczny lustrzanki jednoobiektywowej Urzadzenia do naswietlania Nastawienie przyslony Uklad celowniczy i uklad nastawiania Zastosowanie obiektywow Blona maloobrazkowa Duzy format Fachowcy foto Obiektyw Ogniskowa Liczba przyslony Sprawnosc obiektywu Przyslanianie obiektu Krzywizna pola Stronica 2 Stronica 3 Stronica 4 Stronica 5 Stronica 6 Stronica 7 Stronica 8 Stronica 9 Stronica 10 Stronica 11 Stronica 12 Stronica 13 Stronica 14 Stronica 15 fotosprzet fotosprzet - Stronica 2 fotosprzet - Stronica 3 fotosprzet - Stronica 4 fotosprzet - Stronica 5 fotosprzet - Stronica 6 fotosprzet - Stronica 7 fotosprzet - Stronica 8 fotosprzet - Stronica 9 fotosprzet - Stronica 10 fotosprzet - Stronica 11 fotosprzet - Stronica 12 fotosprzet - Stronica 13 fotosprzet - Stronica 14 fotosprzet - Stronica 15