You are here: Home > fotosprzęt > Błona małoobrazkowa

Błona małoobrazkowa

Błona małoobrazkowa (35 mm) wypada najtaniej w przeliczeniu na jedno zdjęcie, a poszczególne ładunki zawierają najwięcej klatek. Właściwości te sprawiają, że aparaty małoobrazkowe nadają się szczególnie do zdjęć obiektów w ruchu i do fotografii dokumentacyjnej, a więc tam, gdzie trzeba wykonywać zdjęcia w krótkich odstępach czasu albo w dużej liczbie. Kodachrome 25 – błona barwna o wysokiej rozdzielczości, którą trzeba wywoływać maszynowo-jest produkowana tylko w kasetach małoobrazkowych. Ponadto format ten jest najbardziej rozpowszechniony i najpraktyczniejszy, jeśli chodzi o przezrocza barwne przeznaczone do projekcji. Sześć kaset z błoną małoobrazkową, materiał na przeszło 200 zdjęć, zajmuje mniej więcej tyle samo miejsca, co cztery błony płaskie 9×12 cm w kasetach. W dodatku do małego obrazka można stosować obiektywy o najwyższej jasności, konstruowane wyłącznie dla aparatów małoobrazkowych. Wadą tego formatu, z którą trzeba się poważnie liczyć, jest znacznie trudniejsza sprzedaż małych przezroczy barwnych w porównaniu z większymi formatami. Faktem jest, że osoby zainteresowane zakupem przezroczy barwnych – redaktorzy czasopism, wydawnictwa książkowe, pracownicy reklamy, producenci kalendarzy i pocztówek itp. – często wzbraniają się nawet przed oglądaniem przezrocza małoobrazkowego. Dla nich najmniejszy format nadający się do przyjęcia wynosi 6×6 cm, a chętniej widzą przezrocza 9×12 cm.

Fotografia Ile kosztuje fotograf Fotograf slubny Wybrac fotografa Odpowiedni fotograf W ogrodzie zoologicznym Zwierzeta domowe Fotografia sportowa Sceny rodzajowe Zdjecia podchwycone Martwa natura Portret dziecka Portret przy trzech zrodlach swiatla Portret przy jednym zrodle swiatla Czas naswietlania i kadrowanie Kierunek oswietlenia Tlo Kilka podstawowych zasad Drugi aparat Mieszek wyciagowy i pierscienie Lampy o swietle stalym Halogeny i reflektory Lampy blyskowe Lampy spaleniowe Wydajnosc lampy blyskowej Statyw Stabilnosc statywu Nastawienie odleglosci Niedokladny dalmierz Prady powietrzne Swiatlomierze mysla przecietnie Pomiar punktowy Ogolny pomiar swiatla odbitego Selektywny pomiar swiatla odbitego Tolerancja naswietlen Jak regulowac naswietlenie Reprodukcja barw Ochrona przed wysoka temperatura Testowanie Zdjecia testowe Podchody Glowne zastosowanie fotogametrii Konfekcjonowanie papierow fotograficznych Urzadzenia pomocnicze przy powiekszaniu Umieszczenie negatywu w powiekszalniku Kadrowanie i nastawianie ostrosci Poczatkujacy Obrobka powiekszen Kadrowanie obrazu przy powiekszaniu Doswietlanie i przyslanianie powiekszenia Wykanczanie powiekszen Obrobka blon Powiekszenie barwne Fotografia z malych odleglosci Wartosci estetyczne duzego planu Tematy fotografii Mieszek wyciagowy Opracowanie zdjec fotogrametrycznych Aparaty panoramiczne Aparaty studyjne Aparaty ogolnego uzytku Uklad optyczny lustrzanki jednoobiektywowej Urzadzenia do naswietlania Nastawienie przyslony Uklad celowniczy i uklad nastawiania Zastosowanie obiektywow Blona maloobrazkowa Duzy format Fachowcy foto Obiektyw Ogniskowa Liczba przyslony Sprawnosc obiektywu Przyslanianie obiektu Krzywizna pola Stronica 2 Stronica 3 Stronica 4 Stronica 5 Stronica 6 Stronica 7 Stronica 8 Stronica 9 Stronica 10 Stronica 11 Stronica 12 Stronica 13 Stronica 14 Stronica 15 fotosprzet fotosprzet - Stronica 2 fotosprzet - Stronica 3 fotosprzet - Stronica 4 fotosprzet - Stronica 5 fotosprzet - Stronica 6 fotosprzet - Stronica 7 fotosprzet - Stronica 8 fotosprzet - Stronica 9 fotosprzet - Stronica 10 fotosprzet - Stronica 11 fotosprzet - Stronica 12 fotosprzet - Stronica 13 fotosprzet - Stronica 14 fotosprzet - Stronica 15